Kaip palaikyti gerą savijautą, kai trūksta saulės ir šviesos

Penktadienis, 27 Lapkritis 2020

Rudens ir žiemos tamsiuoju laikotarpiu net ir aktyviausius žmones apninka apatija bei pradeda trūkti energijos, tad tenka ieškoti būdų, kaip palaikyti gerą savijautą.

Pasak specialistų, šiuo periodu labai svabu rūpintis savimi, vengti streso, išsimiegoti, visavertiškai maitintis, bei nepamiršti sporto.

Šiltuoju metų laiku ilgiau būname gryname ore, daugiau judame, užtektinai gauname saulės ir vitamino D, tad ir savijauta būna geresnė. Žiemą, trumpėjant vakarams, reikia įdėti daugiau pastangų, nes šviesiąją paros dalį dažniausiai praleidžiame dirbdami patalpoje, o vakarais jau būna sutemę, tad nieko nebesinori veikti.

Sportas – pirmas žingsnis geros savijautos link

Specialistai sutinka, kad net neilga kasdieninė mankšta turi teigiamą poveikį gerai savijautai. Sportas ir mankšta mažina stresą, suteikia energijos ir gerina miego kokybę. O kad neaptingtume ir tai taptų kasdieniniu veiksmu, reikalinga išsiugydi įprotį mankštintis ar sportuoti tuo pačiu paros metu pagal savo ritmą. Tai gali būti tradicinė mankšta rytais, o gal maloniau sportuoti vakaro metu po darbų – žaisti krepšinį, futbolą, tenisą, važiuoti dviračiu, ar tiesiog eiti pasivaikščioti. Tik svarbu suvokti, jog sportas turi teikti malonumą.

Sporto metu organizme išsiskiria endorfinai, dėl kurių sporto metu ir po jo jaučiamės geriau ir energingiau.

Dažnas šaltuoju metų laiku atsisako aktyvios veiklos gryname ore. Tačiau tinkama apranga ir malonios veiklos tik pagerins nuotaiką ir darbingumą.

Svarbu ką valgome

Rudens ir žiemos laikotarpiu neretai užkluma peršalimo ligos. Tad reikėtų atkreipti dėmesį, ar valgome visavertį maistą, reikėtų atsisakyti ir žalingų įpročių. Išvengti peršalimo gali padėti ir tradicinės liaudiškos priemonės – arbata su citrina ir imbieru, česnakas. Reikėtų nepamiršti ir kokybiško miego, vengti streso, bei rūpintis higiena – vėdinti patalpas, dažnai plauti rankas.

Laikytis tikamos mitybos šaltuoju metų laiku yra sudėtingiau, nei šiltuotu. Dažnai valgome riebiau, sumažėja šviežių daržovių kiekis. Tad turėtume stengtis jų nepamiršti ir įtraukti į kasdienį maisto racioną, nepamiršti gerti vandens. Tad jei mūsų mityba nėra subalansuota, diena būna įtempta, galbūt gauname nepakankamai vitaminų ir mineralų su maistu. Tad teigiamą savijautą gali pagerinti C ir D vitaminai.

Norint gerai jausti neužtenka tik tinkamai maitintis, gerti vitaminus. Labai svarbu pasirūpinti ir psichologine savijauta. Be sporto, gero miego, ar streso vengimo reikėtų nepamiršti ir kitų malonių veiklų, kurios jums padeda atsipalaiduoti. Tai gali būti ir gera knyga, ar vakar su šeima.

Jūratė Kulberkienė, sveikos gyvensenos puoselėtoja